Posts

 Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber Kui rääkida intellektuaalomandi kaitsest, siis mulle kui lihtinimesele tundub, et kaubamärgid on nendest kõige tõhusam. Seda siis vähemalt nendes riikides, kus seda austatakse. Kaubamärk on praktiliselt brändi identiteet ja miks mitte ka maine - kaubamärke kasutatakse ühe ettevõtte toodete ja teenuste eristamiseks teisest. Üks kaubamärkide peamisi eeliseid on see, et need aitavad vältida võltsitud kaupu ja odavaid koopiaid. Näiteks Euroopas on harva näha müügil võltskaupu (kui välja jätta muidugi tänaval tekkide peal mitte just kõige seaduslikumad müügivõtted) või tooteid, mille nimed on väga sarnased populaarsete kaubamärkidega. See muidugi kahjuks ei ole nii igalpool. Näitena võime võtta Hiina, kus võltsitud kaubad on laialt levinud ja kaubamärkide kaitse praktiliselt puudub. Aga tuues välja nii ekstreemse näite siis selle põhjal võib teha järelduse, et tegelikult kaubamärgi kaitse meie regioonis täitsa töötab. Patent...
 Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest Virginia Shea raamat "Netiquette" avaldati esmakordselt 1994. aastal ning sellest sai kiiresti kohustulik juhend internetis käitumise kohta. Pea kolmekümne aasta jooksul on aga nii internet kui ka inimkond edasi liikunud ja seetõttu ka meie arusaam online-käitumisest muutunud. Reegel 4: Austa teiste inimeste aega ja interneti kiirust ning mahtu Üks netiketi põhireegleid on austada teiste inimeste aega ja interneti kiirust ning mahtu. Aja poolest on see reegel ehk isegi veel päevakohasem kui väljalaske aastatel, kuid siinkohal fokuseeriks reegli teisele poolele ehk interneti mahule ja kiirusele. Interneti algusaastatel, kui ühendused toimusid valdavalt Dial-up kaudu, oli see vägagi oluline reegel. Aeglased internetiühendused tähendasid, et suurte failide või piltide laadimine võttis tihtipeale kaua aega ja see võis olla kasutajate jaoks tüütu, eriti kui kõik see ootamine oli asjata. Seetõttu tuli rõhku panna sellele, mida üle...